..

Jom Tengok Sini.. ;)

Followers

Monday, May 10, 2010

Apa Yang Anda Mahu



Salam..

Wah..banyak benda yang aku mahu….







tapi ini bukan sebarang mahu..

Mahu dengan mengetahui dengan jelas apa yang anda mahu.

Anda mahu kereta idaman like sWift?atau kekasih halal yang okeyy?..ngehngeh.

Kemahuan aku yang paling utama bukan saje dari segi material stabil, perasaan or feeling yang stabil,bahkan satu hari nati kerjaya yang stabil...

Kita sering menarik benda yang lebih negatif dengan berkata tidak,jangan atau bukan,bahkan tak nak!

Sebagai contoh,anda atau lebih-lebih lagi saya seorang yang kuat tido.Asal ader masa terluang je tido.Asal tido je masa tu ar yang terluang.Tapi kita ingin berubah.Kita ingin membuat azam baru.

Bagaimana cara kita sering membuat azam?kita selalu berkata dalam hati, “Selepas ini aku tak nak kuat tido lagi ” dan dah bernekad nih.Dah tanam azam sampai ke lubuk hati nih.Perhatikan perkataaFont sizen tak nak tu.Ha..perhati ar..tengok-tengok….

Tapi akhirnya kita tetap kuat tido jugak.betul tak…?tak caye kowang ley try wat azam camtu.senanya cara kita mengset minda sebegitu akan menarik lebih-lebih lagi untuk lebihkan tido punya nafsu nih.

Sekarang jom kita ubah mindset dengan berkata,

“Selepas ini aku akan bersenam untuk mengisi masa terluang”..

nak senam pun susah gak tuh weyh..senam ni,pagi or petang ar punye citer kan.ley tuka..

"Selepas ni aku akan bermain dengan anak kucing or anak konda or apa-apa aje untuk mengisi masa terluang”contoh je…

Yang paling salu aku wat “Selepas ini aku ingin mendengar radio sambil surf internet untuk mengisi masa terluang”

Ya…itulah yang anda mahu.Anda mahu mengubah diri dengan meletakkan apa yang anda mahu dan bukan dengan berkata tak nak,tidak, bahkan tidak tahu pun apa benda yang anda ingin lakukan tuk berubah.

Untuk sape sape yang yang nak nak cari calon pasni ley wat wooo..haha.apsal gagap daa.,ape pun,not every body is perfect bak kata owang dalam loghat english..baik dan buruk sesuatu itu adalah ‘Apa yang anda mahu’.Apa pun jangan takut berkata tidak tuk sesetengah perkara.

p/s= nak tau lebih lanjut anda boleh tingkatkan bacaan-bacaan buku tentang motivasi. .psst..nak jd rajin lak wehhh..sje wat entry ttg motivasi ni.

No comments: