..

Jom Tengok Sini.. ;)

Followers

Showing posts with label Apa-apa aje. Show all posts
Showing posts with label Apa-apa aje. Show all posts

Wednesday, June 29, 2011

Nak Keje Ker Duk Umah jerrrr...huuuuhh

Lately aku sibuk menyibuk nyibukkan diri untuk majlis perkahwinan pakcik aku hari Ahad lepas tanggal 26 jun..bertempat di kampung tebuk jawa.majlis tuh memang HOT lar..berkat yg sebanyak 1200 tuh mang habis...sumer tuh hasil aku ngn nenek yg menggagahkan diri menjemput mereka sdari segala pelusuk..hehehe..berbaloi lar dengan usaha tungkus lumus nenek aku..dia banyak berkorban untuk anak-anaknya..aku tukang drebar jer lar..follow jer nenek nk pegi mane..lagipun aku yg cuti 4 bulan,sekali sekala jer nk tlg family..dari carik daun bawang,tempe,cili kering,kerang...dan alhamdulillah majlis tuh berjalan dengan baik punyaaa!!!

rasenye dah dua bulan aku kat rumah,cuma lepas kenduri ni baru terfikir balik nk carik keje ker..smlm mak cdangkan kat kedai besfren amoi kat kedai baju tuh..tapi bile aku pkir dgn gaji basic 450,lom lg tolak wet mkn minum,wet minyak kereta lg..perghh..keje lak sampai kul 10,aku tak pandai nek moto weyhh..hahahaha...last2 nanti sume perbelanjaan tuh mak abah gak yg bagi..xmo lar..bek sekalikan jer belanja tuh ngn adik-adik aku sekali..masak tengahari kat rumah..noooop..aku bukan nk sgt demand gaji lebih..tapi senanya aku xminat keje tuh..aku nk carik pengalaman jadi cigku kat mane-mane sekolah senanya..dah rancang tp xder rezeki daa..lagipun skg susah nk dapat guru sementara jer..apatah lg ganti cikgu-cikgu cuti bersalin kat sekolah kementerian..cam SRA takder plak yg kosong..so skg tinggal 2 bulan sahaja cuti...pastu aku terpkir lagi,nanti bulan pose alahai tinggal sebulan jer kot...sangat tak best lah berbuka dekat tempat keje tuh..uwaaa.nk jugak masak-masak..sediakan makanan tuk berbuka...tolong...aku nk masak makanan-makanan kegemaran akuuuuuuuuuuuuuuuu...mknn kegemaran family jugak larrr.


Saturday, March 5, 2011

Kempen Undian Blog Tercantik.Jom Vote Saya.hihi

Assalamualaikum wbt.
Salam 1 Malaysia



Senanya dah lama undian dibukak sejak 2hb 3 ritu..
disebabkan kesibukan join FESENI baru-baru ni xdapat aku nak berkempen.hihi.

MyEm0.Com

Soooooo,.sekarang jom ramai-ramai terjah blog 2dayblogger dan pilih no 14..blog saya tuh..haha..undilah blog saya yer...huhu.
Tu pon lau korang ase blog aku cantik ker bersih ker,kemas ker,or apa-apa yg korang ase mang layak dipilih dan kena dengan tema Blog Tercantik.
Tiada paksaan tetapi memaksa jugak lar kan...hahaha...
Tak tau nk ckp ap lag n banyak sgt..nati org kata aku poyo lak.huahua.
blog aku bukan hebat dan secantik seperti blog-blog lain.
Tapi comel tu ader lar kan?hahah
Harap-harap blog ni mudah tuk pelawat-pelawat datang menyinggah..hihi

MyEm0.Com

Mari Undi SAYA...................hehehe

Thursday, February 24, 2011

Mata Pinjamanku Di duga

Assalamualaikum w.b.t dan Salam 1Malaysia

Al-kisah terdapat sepasang bebola mata yg sering melakukan aktiviti sesama..
sering menjadi panduan pada tuannya.
Nama singkatan bebola mata kanan iaitu BOMAKA ,
manakala nama singkatan bebola mata kiri pulak ialah BOMAKI.
Mereka tak pernah meninggalkan antara satu sama lain.
bak kata orang macam belangkas lah dua-dua ni.
Tapi pada satu hari bebola mata kanan telah diduga..
Puncanya adalah dari cecair,nama singkatan cecair ni ialah SYAM-Poo..SYAM-Poo telah menceroboh dan membuat kacau di kawasan BOMAKA.
Semasa kejadian itu tuan BOMAKA tidak dapat menghalang SYAM-poo ini dari membuat kacau kerana semua itu adalah kehendak dari-Nya.
Semenjak itu BOMAKA tidak berhenti menangis,BOMAKA menjadi kemerah-merahan,urat-uratnya semua timbul kemerah-merahan jugak..
Bila BOMAKI melihatkan keadaan itu,dia pun jadi sedih jugak,mang betul kata orang,cubit peha kanan,peha sebelah kiri terasa jugak..tidak lama kemudian BOMAKI pulak merasakan kesakitan itu.Urat BOMAKI juga menjadi kemerah-merahan..
BOMAKA dan BOMAKI mengajak tuannya untuk berjumpa doktor..
BOMAKA dan BOMAKI sering memberi semangat pada tuannya agar berusaha dan tidak berputus asa.
Bermula pada 16hb Februari tuan BOMAKA dan BOMAKI sering membuat temujanji dengan tabib untuk membuat pemeriksaan dan mengambil ubat.Semua itu kerana tuan mereka sangat sayangkan mereka berdua dan ingin berikan jagaan yang terbaik..ini mungkin sebab selama ini tuannya alpa.
Selepas dua minggu akhirnya BOMAKA dan BOMAKI telah beransur pulih..mereka telah diberi kuarantin,diberi ubat titik mata yg diberi oleh tabib setiap hari,doa setiap selepas tiap kali solat dan dengan izin-Nya semua mimpi ngeri itu telah berlalu..
Sesungguhnya Tuan BOMAKA dan BOMAKI mengambil pengajaran atas semua yg berlaku itu,setiap kesakitan yg dirasa harap dapat menjadi penawar dosanya selama ini..itu cuma sepasang mata pinjaman yg diduga..sedangkan banyak lagi pinjaman yg ada pada kita..maka bersyukurlah pada Allah s.w.t............
BOMAKA dan BOMAKI melonjak kegembiraan sambil mengucapkan ALHAMDULILLAH!!





Saturday, October 23, 2010

Perkara kecil dibesarkan??


Salam..

Halu sumer..
Kenapa agaknyer ibu-ibu kowang membebel yg smpai kowg sendiri tak larat nk dengar disebabkan hanya perkra kecil..?
Kadang2 si somi pon mls nk layan lau isterinya kuat membebel sebab perkara kecik je pon..
kat cni aku bg reason nape pempuan kdg2 perbesarkan perkara yg kecil..
disebabkan aku jugak adalah seorang wanita yang tak suker membebel sebab perkara kecik...

first..
1.Mungkin kerana pempuan tersebut mang dah dari azali suker bercakap..maknyer suker membebel tem mangandungkan dy..ni kira faktor gen lar senang...huhu..yg ni ader bebelen yg bemakna dan ader bebelan yg ikut emosi..(nk ikut yg mane lu pikirlah sendiri..huhu)

2.Faktor dy seorang yg prihatin+bebelan..
Contoh situasi--->Dy terlihat calar kecil pada kereta.(benda kecik kan?ala..wat bodo je..n then anda tak chek pon keseluruhan kete)
TAPI........................pempuan yg prihatin akan membebel sambil mengchek keseluruhan ketenyer...
Bler chek punyer chek..kat tayar upenyer ader bocor...(hikmah disebalik bebelan td..haha)
kat ctu dy akn pkir balik,upenyer tadi dy lalu jalan lopak yg membuatkan tayarnya bocor..tepi2nyer ader lalang yg membuatkan pentu keretanya calar..
See?jd jgnlah pndang bebelan wanita hanya kerana mengikut emosi semata-mata..fahamilah ibu anda...
Cube fkir lau dy tak chek tadi?n sejam seterusnyer teruskan drive nak pegi Giant yg ader promosi handbag murah?tercapai atau tidak hasrat nak beli handbag tuh?????????

p/s-->nk tanyer... ape tajuk yg suai bg entry nih senanya?huhu...(perkara kecil yg dibebel atau dibesarkan?)

Saturday, October 2, 2010

Adobe photoshop

Salam..

Di kala bnyk keje aku sempat lagi wat adobe photoshop..bler dah penat otak.. perangai giler-giler datang..senanya tengok kat blog wanhazel,rajin dy meng'adobe' n lagi teror..so nak try yg latest dy punya entry..adobe berbingkai.tadaaaaa..
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
v
p/s:kurang kesedaran sivik sape yg mengambil hak orang tnpa kebenaran..

Friday, August 27, 2010

Macam-macam Ragam

Salam..

Mase pose camnih lar agam-ragam sengal seseorang ley terjadik..curik-curik makan..buat-buat sakit perot lar bagai..mase kecik-kecik lar mak nak marah kita lau kita tak pose..tak pose nati tak dapat berbuka la gamaknyer..lau mak aku dulu takder lak sampai tahap nak denda anak-anaknye lau tak pose..kekadang mang tak larat mengecu-ngecut perut..mak bagi buker..heheh..tapi dah start darjah satu mang kena pose penuh dan takder excuse2 lagi dah..ahaha..(padahal mak tak tau yg aku penah telan gula-gula perisa asam sebijik..alamak..kantoi!)hehehe...tapi lau sekarang masih nak wat camtuh tepuk dada tanyalah dada jugak!dah beso panjang dan lebar lak tuh kan..
Apa pun..jom lar layan kartun nih..








p/s-->i'm not perfect muslim but i'm going to be perfect muslim..renung-renungkan dan selamat beramal lah!
http://www.emocutez.com

Sana Sini Seni dah bertukar


Salam..

Ni cuma nak mengwar-warkan jer blog aku yg dulu SANA SINI SENI dah bertukar tajuk MAZIATUL UZZMA NAMA KAMU..tapi jangan konpius,ia masih tetap blog yg samer..owang yg same..heheh..hope kowang dapat terima pembaharuan nih.dan lau ader yang tercarik2 header yg dulu..aku semadikan kat cni okeyh..http://www.emocutez.com

Saturday, June 5, 2010

Comelnyer dia macam saya

Salam..

Haha..eh..gelak pulak.takde lar..tajuk entry yang perasan punyer..haha..lagpown aku mang chomel..heheh..makin ramai wanita yang mengenakan tudung sekarang dan nampak sopan sgt..ye la..mungkin kalau kita jalan kat kota-kota..kampung-kampung..ramai anak dara atau wanita yang sudah mengenakan tudung wlaupun masih berjinak-jinak..semuanya kene perlahan-lahan dan berterusan..kadang mungkin ada yang terlalu mengikut trend tapi takpelah..kurang-kurangnya ada jalan tuk menuju ke arah itu..hidayah kan boley datang kepada kita dgn izinNya.cewah..yopo je aku..aku yg pempuan ni pun suke sgt tengok dorang ni yg pakai tudung..nmpak comel banget..mlaupun ada yg tak sesopan penampilan..tapi kene tunjuk kita jugak respect dy spy jgn cepat mengukum n mungkin kita juga akan drespect.Manusia mana yg tak lari dari dosa walau sebesar zarah.Tapi lau dok wat tak insaf-insaf tak kene gak.Huhu.cam bagus erk yg bercakap nih.

Hopefully all the women in the world will show their ornaments only to the husband to be met in heaven
Lau salah grammer tulun betulkan..hahaha.

Inilah wanita itu..comelnyer dia macam saya..hekhek...



Aku suke nengok muke dy..lau salu tengok mst muke aku jd cam dy gak kn?

Manis-manis..

Agak mendakdak lew plak..tapi tetap cantik..makeup tuh.

Favourite look..

Alam bunian sudah..harap - harap alam nyata pown sama.Nora mang cute!




Friday, June 4, 2010

Apa Ada Pada Nama Anda

Salam..

Nampaknya sekarang sibuk orang musim perkahwinan..aku pown tak kurang sibuknya menyibuk di majlis-majlis perkahwinan..heheh..aku tulun-tulun jgak taw..cedok-cedok nasik tuk tetamu..nak tulun kupas bawang skrg da main katering jer.heheh...boley berkenalan ngn mak-mak mertua.hahah..mana lar tau kot..kuang-kuang..Mak kate kalau liat nak pegi kenduri nati takder sape nak datang kenduri..

Bila dah besar-besar ni lar baru nak ikut..kecik-kecik dulu wat dek je..duk umah tengok kartun lagi best..mak balik jer berebut sumi ngn gula-gula..huhu..
Kejap-kejap..senanye takder lar cerita pasal kahwin..hehe..tapi adatnye orang berkahwin akan bakal mempunyai anak dengan izinNya..nak share kat akak-akak abang-abang yang bakal menjadi ibu bapa boley memilih nama anak-anak ana yang sedap-sedap dilaman nih..KLIK ini..

Senanya nak promote kat kowang makna tersirat disebalik nama aku jugak..huhu..dalam arabnya Maziatul Uzzma dan maksudnya adalah 'Keuntungan Besar'..berat nama tuh untuk dipikul..tapi akan aku cuba memberi ycng baik hendaknya walaupun tak seBesar
orangyer..hekhek..anda juga boley cuba carik makna tersirat ini kat link yang aku wat KLIK tadi.
Sekadar suka-suka..tiada kaitan yang telah mati tetapi ada kaitan denganku yang masih perlu meneruskan hidup..Cikit-cikit lar..insyaAllah boley ade jugak ciri-ciri ni dalam diri aku.hekhek

MAZIATUL UZZMA
MMesra
AAmanah
ZZingy
IIkhlas
AAlim
TTulus
UUntung
LLemah-lembut
UUlung
ZZingy
ZZingy
MMenawan
AAbadi
Apa ada pada nama?



Tuesday, May 11, 2010

Seni Pasir..Did you know?Jom layan ni video

Salam...
Pernahkah anda melihat manusia pasir?hehe..
Aku nak tunjuk something yg sgt halus..orang wat seni melalui pasir..hope kowang enjoy..aku mang suke mende-mende camni..huhu..
p/s:Nampak cam xder ape kn?Klik je play tuk lihat..

Friday, May 7, 2010

Lukisan kegumbiraan semut dan aku


Melukis juga salah satu daripada minatku dan salah satu cara wat aku gumbira selain makan coklat sampai melekat kat gigi.
Nk try lak pasni lau pas mkn coklat, plastik tu aku letak kt lantai.
Bile semut datang aku nk lukis gmbar suasana semut yg sonok berkerumun.Mungkin seronok dan ley wat hati gembira bler tgok dowg ramai2 ngn member2 dowg excited ni nk amik sisa-sisa coklat ..amikla semut..ala la..comei dy..mane agi kowg nk dptkn mknn selain dr makanan manusia.
Huhu.. bangga dowh semut baca entry aku..

Dalam banyak-banyak lukisan yg penah aku lukis xder agi yg aku bwk tem pertandingan(bajet mcm ley menang.haha)pasal aku lebih suka simpan dan wat koleksi dan entah mane2 je letak. Lukis cikai-cikai cam header kat atas.

Thursday, May 6, 2010

Rahsia aku memilih jalan ini

Salam

Huhu.aku terfikir nak wat blog dsebabkan aku tak berapa nak layan facebook,twitter or yang lain2..bukan tak nak bersosial,aku takut jadi budak ‘soSial’ je kang..haha.(tak boleh tahan godaan komen2 terbaru senanya)huhu.yahoo messenger jalan untuk aku berbual dengan kawan-kawan..dan ingatan doa untuk sahabat-sahabat yang mungkin sudah lama tidak aku temu adalah tanda kowang semua berada dihati.(cewah!).ini ar sebuah jalan yang aku jumpa setakat ini.peace!.


Sajak First Thing


Assalamualaikum….

Sopan je..hehe..

Siapa aku ni yang tiba-tiba datang di dunia baru ini..

Dunia blogging..

Hari ni hari pertama..

Takut-takut lagi nak kuarkan opinion..

Perlahan-lahan..

Pencinta SENI

Aku..

Ada empat adik beradik..

Yang baik-‘baik’..

Aku..

Anak pertama..

Orang tengok aku kadang-kadang serius..

Kadang-kadang wat lawak bodoh..

Kadang-kadang lampi..

Tapi aku tak kisah weyh..

Selagi aku tak kaco hidup owang..

Salam perkenalan..

Wassalam.

p/s; hai…nak gtau something penting ar jugak.huhu.nati tkot ade yg penin ngn apa yg aku ckp2kan.Setiap entry yg aku post nati aku gunakan panggilan ‘ANDA’ dituju pada semua pembaca secara am.manakala panggilan ‘KOWANG’ yang aku post adalah mesra kengkawan.smile

Wednesday, May 5, 2010

Kenal atau tak kenal boley Klik!


Aku bukan seorang ramai kenalan dari merata tempat..siapa anda yang mengenali aku tapi aku tak kenal harap boleh berkenal-kenalan..dan anda yang aku kenal tapi xmengenali siapa aku,salam perkenalan aku hulurkan..huhu..kenal atau tak kenal~~