..

Jom Tengok Sini.. ;)

Followers

Sunday, March 4, 2012

Jangan Takut Kahwin Awal =)


Assalamualaikum..

Wahhhhh...lamenyer dah bersawang blog aku nih..korang sume tak crik aku ker..huuu..sodey!haha.ye..kerna aku jua yg menyepi dr dunia blog ni..

Ramai dah member dan kenalan aku yg berkahwin pada tahun ni,tahun lepas..sumenyer masih segar-segar bugar lag..masih belajar..aku doakan mereka bahagia..

Bile aku duk terdiam sorang..
Terterjah di ruang benak fikiran aku,
bagaimana kehidupan kengkawan aku yg dah kahwin ni ye?
nk tnya direct depan2,kang ditanya balik aku nk kahwin ke??hadui..
tak pun apa ke jadah tanya soalan camtu..hahah.mestilah bahagia kan?an an...
emm.bukan ap,yg aku duk fikir ialah cara mereka menguruskan kehidupan sebagai pelajar, anak, suami, isteri.nak nak pulak yg suami dan isteri itu masih muda dan sedang belajar..bg aku sendiri mang penuh cabaran.

Nak dijadikan citer bagaimana aku berminat bab kahwin2 ni sejak aku dapat baucer 1 malaysia ritu,hahahaaaaa...pegi kedai buku,tengok baucer yg banyak sgt ni..nk ikutkn beli satu kedai buku tu..rambang mata kau!!last2 ternampak sebuah buku comel ni..lagi pulak aku suke warna pink..tak pikir 2 sampai 3 kali terus jer rembat...nahhh..tajuk buku ni KAHWIN PADA USIA MUDA..heheh..so skg,dgn adanya buku ni,hope dapat lah aku memahami kehidupan mereka yg kahwin pada usia muda..dan yg paling berharga ialah kahwin pada usia muda ini adalah MENGHALAKAN YANG HARAM. =)

So..jomlah carik buku ni kawan2!antara kandungan menarik:
* Kahwin Awal vs Kahwin Lambat
* Mampukah saya berkahwin awal
* Perkahwinan dan rezeki
* Agar kahwin awal bahagia
* Kahwin:Ikut adat atau Agama
* Memilih pasangan ideal
* Tanggungjawab suami dan isteri
* Perkahwinan dalam Islam
* Khutbah nikah
* Doa kebahagiaan

2 comments:

eita said...

lama tak singgah sini....

juMa said...

hai ieta.. =) tu la..terasa sepi bile tggal dunia blog.huuu