..

Jom Tengok Sini.. ;)

Followers

Saturday, May 29, 2010

Tips Sana Sini Handbag

Salam..

Hari ni nak citer pasal handbag.Macam aku sendiri,dah tentu aku ada tas tangan..dlm bhs komersialnyer handbag gitu..Pempuan memang tak sah kalau takder handbag..tapi kalau bercerita pasal membeli handbag..
Sebelum tuh,aku salu lihat dahulu kepentingan tuk membawanya.Kekadang aku tak bawak bag tangan..just be simple cam lelaki.jeles aku tengok lelaki boley relax jer tak bawak ape-ape.jd aku cube praktikkan cam dowang iaitu dengan menyimpan dalam poket seluar..jika jalan ke tempat ramai orang..bawa duit yang nipis contohnyer note 50 or 100.tu pown lau macam-macam brg nak dibeli..Senang..tak yah berkepok-kepok kat poket.Dan i/c..lesen..kad bank ker..kad debit ker..sume simpan dlm poket.pilihlar poket yg agak besar dan tak bocor.ap pun..wlpun anda pempuan remaja dan berseluar tetapi jgn lupe tetap menggayakan dgn sopan gitu.camner gayanya nati kiter citer lain.huhu.

Bersambung tentang tips membeli handbag..ini cume pandangan dan pemilihan yang selalu aku lakukan..

First..
Apakah kepentingan pilihan handbag?

Yang selalu jd pilihan aku adalah yg besar-besar.lau kecik ade jugak tapi tak selalu guner..dan yang besar ni boley isi macam-macam..handbag besar penting lau nak pegi jauh.isi ngn telekung..kdg2 tak sempat singgah masjid kite akan singgah kat surau dan kebiasaan aku pegi,kebanyakan telekungnya berbau hancing daa.
Isi mesti kene ade alat make up..kate pempuan..
Penyembur pedas air tangan sendiri pown perlu ade..tapi kdg-kdg mals nk wat bawak je pisau lipat.
Kadang-kadang kopi pearl pown ader yang tersimpan separuh..guner separuh je mase minum.pergh.jimat punyer pasal..ker nak kate kedekut?aku kalau mkn pown lambat..jd minum sikit-sikit je..huhu.

Adakah perlu membeli handbag yang mahal atau yang murah?

Mungkin tengok darjat jugak..tengok lar artis-artis..tak kan nak beli murah jer..kate artis kot...Tapi ade juga yg beli sesuai dengan ketahanannya.(kalau beli mahal pown lepas tuh campak sana sini camner nak tahan..)
Aku salu beli yg murah-murah je..ikut kewangan as student lar..mak bapak gak yg bagi duit..dan sesi tawar menawar paling disukai..selagi tak dapat murah n tak wat sampai amoi tuh bengkek tak kan beli.haha.
Salu beli made in Masjid Jamek..heheh.beli pown kene jimat-jimat..nak beli yang mahal-mahal cube pikir masa hadapan handbag tu dulu..beli yang mahal-mahal pown tak boley digadai!lau orang bg yang mahal nak lar!demand gak upenye..hahah.ye lar kan..gila lar tak nak rezeki..

Lastly..apakah jenis bag tangan atau tas tangan pilihan bile cerita-cerita handbag..adakah taste anda yang sebeginih??



Bag tangan ni sesuai dipakai lau anda fanatik bola..tak pown boley pakai mase jln-jln kat tengah-tengah kesibukan kota.Bagus taw.Coz sape yg nak ragut bola??




Yang nih nampak tak logik jer nak gune.tak ade tahap keselamatan daripada diragut coz stil nampak cam handbag dan boley menarik perhatian peragut..terliur tengok tembikai!slurpp..makan pown sodap!


Woo..berani mati sesape yang memakainyer..sumer dy nak tunjuk..macam- macam ada..
Tapi cute lar..hekhek


Mak aihh..sesape yg rase dirinya seksi cam bibir ni je yg boley pakai..Versi Angelina Jolie.


Sebuah syarikat bernama BrihgtonNet memprkenalkan dua tas tangan menarik yang disebut “iPod bahu Tas” dan bag “iPod”.Setiap ciri saku khusus untuk iPod serta speaker yang canggih.Harga setiap handbag ini adalah ¥12,800.Berapa tuh dalam RM??
Poketnya adalah kulit sintetik, dan ciri terintegrasi 2ch speaker dan amplifier. Di tengah ada saku khusus, di mana iPod ditempatkan untuk main balik. Bahagian luar saku ini berselubung vinil,maka roda boleh digunakan tanpa perlu mengeluarkan iPod itu sendiri.

Berat keduanya adalah lebih kurang 800g sahaja!?



Haa..yang macam inilah pilihan hati.



Tas tangan macam ni memelihara alam sekitar..Boley cuba sendiri..ni versi kertas perekat botol coca-cola..ragu-ragu nak gune.Cuber lar gune perekat f&n ker..




12 comments:

mrs.JamaL said...

yeay..ni entri yang paling mak suka..pasal handbeg...(len kali buat lagi ekk)

mak memang giler handbeg...

tp pendapat mak..beli yang mahal sikit pown xper..tahan lame...
bak kata pak cik sebelah umah...
"alah membeli menang memakai"

betol tak juma manis...??

Penulis Seni said...

klu sy keluar jln2 mmg melenggang tnpa handbag..geli nk paki..simple & ringkas..lgpun bkn de bnda nk isi, dlm poket leh isi..

klu beli pun ambik yg murah..bg sy hrga xpenting! yg penting ia cantik & nmpk mahl tp sgt murh..hahha..handbag & kasut klu bli mhl, rugi..mesti kta jemu pki yg sma je kn..?

juMa said...

mrs jamal--->hahah.dh tau akak mang suke bab handbag nih..mst akak isi pampers baby kn??betl tuh akak.alah mmbeli mnang memakai.myb da ade wet sndri nati bawu beli yg mhl2.xpown mintak ar kat suami.hekhek..bertuahnye lar kn lau btul..ngeh ngeh

penulis seni--->thanks singgah sini nengok2 handbag.suke cara awk..same lar kiter,simple but nice.btol tuh..lau beli murah dpt beli bnyk2.ley tukar2..wah.setuju2.

Penulis Seni said...

betul tu..klu bli yg pnting handbag tu cantik & murah dr beli mahal, tp xbrapa cantik..:-)

Tan Sri Dato' Dr.Khairul™ said...
This comment has been removed by the author.
Tan Sri Dato' Dr.Khairul™ said...

peliknye beg tangann..kalo mak @kakak kroll mesti xnak pakai...segan nak pakai yg terlalu berseni...terutamanya yg bibir ngan bola tuh...hakhakhak...

juma said...

penulis seni-->yup..betol3..nati ley g shopping sesame kn?.huhuhu

kroll-->haha..kroll..yg bola tuh juma hadiahkn kat kroll bwk beg tuh sblom g main bola sepak.

Penulis Seni said...

hehe..orait..leh gak..

WZulhilmi said...

Kelakar tgh beg bibir tu. Dasyat gile. Hahaha

juma said...

Wzulhilmi..hahaha..jejak cni ea..thanks!

NICK IRFAN said...

wah! menarik tip2 hand bag ni... hehe nnt senanglah sy nk beli kat gf? hehe

juma said...

nickirfan-->huhu.mang sesuai bg lau gf nak tmbah koleksi handbag!haha..