..

Jom Tengok Sini.. ;)

Followers

Saturday, July 17, 2010

Sekadar kenalan atau kawan dan sahabat?


Salam..

Cube teka aku kat maner skg..huhu..aku skg merempat dibilik kengkawan yg tak putus2 memberi aku smgt..tnpa kawan-kawan aku mungkin di jalanan..sadis tul bunyinyer kan?huhu..
Doakan aku agar dapat tempat yang baik di tempat pengajian ini yer kawan-kawan..
Bukan niat nak menyusahkan tetapi ini adat dalam berkawan dan bersahabat..ada hari kita susah bersama dan senang bersama..
Anda semua tahu apa ertinya sahabat..hanya orang yg duduk bawah tempurung sahaja tidak mengenal sahabat..antara kawan dan sahabat?apa yang lebih bermakna bagi anda?

Aku mengenal banyak ragam apabila disekelilingku dikeleilingi ramai insan yang seremaja bergelar kawan dan sahabat..
Ciri kawan dan sahabat..
1.Kenalan.
Yang setakat bertegur sapa di jalanan..antara ayat-ayatnye.."Assalamualaikum Man!"..Man pon menjawab. "Wa'alaikumussalam!"n then blah sambil tersenyum..ataupun " Hye Joyah!" Joyah pon jawab."Oh.ko..Hye!!"
Kenalan sebegini mungkin hanya kawan jalanan tetapi tidak rapat dan selalu berjumpa.kira orang-orang yang memang ramai kenalan lar.

2.Kawan gelak.
Yang ini asal kita jumpe jer kita akan berasa seronok..kita akan gelak sampai pecah perut..dia memang penuh sense of humor dan sering bergurau..terkadang gurau yang menyakitkan..tapi niatnya bukan untuk mengutuk oleh kerana dia jenis yang suka membuat orang ketawa..

3.Kawan sembang.
Kawan yang boleh diajak sembang tentang hal-hal yang serius dan peribadi.Dia seorang kawan yang boleh kita percayai apabila becerita tentang rahsia atau masalah dan juga pendengar yang baik.

Nota kaki..agak buzy minggu nih..maaf jika entry kurang memberangsangkan.weee....

No comments: