..

Jom Tengok Sini.. ;)

Followers

Monday, June 28, 2010

Senyum Kambing Part 2


Al-Kisah 1

Suparman sedang menunggu keputusan SPMnya.Untuk mengisi masa lapang,dia mengambil upah memerah susu lembu di ladang ternak Pak Majid.Pada hai pertama bekerja,dia dbekalkan sebuah bangku kecil dan baldi sebelum memulakan tugas pertamanya.
Sejam kemudian Suparman kembali ke bangsal Pak Majid dengan baju lenjun dan kotor.Baldinya juga pecah manakaa bangku kecil hancur berkecai.

"Apa hal dengan kau ni Suparman?" tanya Pak Majid

"Memerah susu senang,tapi nak suruh lembu duduk di bangku kecil tu yang susyah!"beritahu Suparman dengan tegas.

Al-Kisah 2
Sewaktu rancak bersembang dikedai kopi bersama Ramu,Velu, dan Joe,Tong minta diri seketika untuk ke tandas.
Semaasa ketiadaannya ,Ramu,Velu, dan Joe bercerita tentang kejayaan anak masing-masing.

Ramu: Anak aku ada syarikat pengedar kereta sendiri.Baru-baru ini dia menghadiahkan kawan baiknya sebuah Perdana Baru.

Velu: Anak aku pun ape kurangnyer..usahawa terkenal dan punyai rangkaian syarikat yang besar.Dia juga amat pemurah dan pernah hadiahkan awan karibnya sebuah banglo di Putrajaya.

Joe: Anak aku seorang broker saham yang berjaya dan hadiahkan saham bernilai RM100,000 kepada kawan karibnya.

''Eh!Apa korang cerita ni?kata Tong yang tiba-tiba muncul dari belakang kedai.

Ramu: Tak ada ape..cuma cerita paal kejayaan anak lelaki kami.

Tong: Oooiii..Aku malu nak cerita pasal anak lelaki aku sebab dia nih gay.Tapi aku bangga sebab dia bijak.teman lelaki barunya hadiahkan dia Proton Perdana,teman lelaki kedua plak bagi banglo di Putrajaya dan teman lelaki ketiganya hadiahkannya saham RM100,000.




-->sumber senyum pisang

3 comments:

Hapiz Rahman said...

hehehe.. cerita-cerita macam nie mmg evergreen. baca byk kali pun x jemu..

Faiz said...

haha...yg 1st tu mcm x abis je..bru nak glak..terbantut..hehe..tp yg kedua best..haha...

p/s : thanks komen kt blog...salam perkenalan jg..=)

najib said...

kihkihkih kelako ah,pandai saudari buat cerita.salam perkenalan saudari,thank kerana follow saya yang masih baru ini,