..

Jom Tengok Sini.. ;)

Followers

Thursday, July 1, 2010

Syukur Sana Sini..

Salam..

Kenapa hidup penuh cabaran dan mempunyai pro dn kontra..tu semua mengingatka kita apakah kepentingan untuk kita bersyukur..nilai dan norma yang kita lalui sepanjang hidup adakalanya menjatuhkan dan menaikkan diri kita..rasanya memang susah bila kita mengaharapkan sesuatu diluar batasan andai apa yang ada sekarang ini tidak kita pelihara dengan sebaiknya.Apa pulak yang aku bebelkan ni..cuma sekadar renungan sesama kita barangkali.Chek it out apa yang kita rasa perlu bersyukur kepada Tuhan dengan kehidupan ini.

1. Bersyukur jika adik anda bersungut apabila melakukan kerja rumah atau duduk bermain FifaOnline..(padahal dalam hati bengang ni..huhu..)kerana ini bermaksud dia kini berada di rumah dan bukan berpeleseran tidak tentu hala dengan kawan-kawan.

2. Bersyukur kepadaNya kerana banyak pakaian kita yang sudah tidak muat dan jangan bersungut jika kita tidak muat lagi untuk memakainya mungkin kerana berat badan yang naik...ini kerana kita cukup makan,tidak hidp dalam kedaifan.

3. Berterima kasih juga kepada Pencipta kita kerana setiap pagi dapat melelehkan air liur yang basi (jangan nak tipu tak pernah pulak..haha) menunjukkan kita masih lagi bernyawa menghadapi hari-hari mendatang..
5. Panjatkan kesyukuran juga kerana terpaksa meletakkan kenderaan anda jauh di sudut..kerana itu bermakna kita masih mempunyai kenderaan dan kudrat yang dikuniakan untuk berjalan..

5. Bersyukur juga kerana internet yang slow walaupon dah guna broadband tebaik tetapi lembap sewaktu loading...ini kerana menunjukkan anda masih bernafas semasa menunggu internet itu loading...sesambil makan buah epal..lalala..
6.Bersyukur kerana setiap hari dapat mendengar bebelan abah atau ibu..(abah aku lebih prihatin terhadap isu kemas-mengemas)juga jangan lewat mengangkat baju lebih dari jam4 ptg kerna baju akan lembap semula jika lambat diangkat.Ini kerana itu semua bererti kita mempunyai keluarga dan tinggal bersama keluarga dan bukannya di kaki lima.












2 comments:

Faiz said...

bagus2..peringatan yg bgus..wt sndri ke..hehe..

p/s : thanks ya komen kt blog..bru sempat bls ari ini..hehe..bz gn tuka template edit html sume..hehe..

juma said...

opkos wat sendiri..hehe..thanks gak faiz!