..

Jom Tengok Sini.. ;)

Followers

Saturday, October 23, 2010

Perkara kecil dibesarkan??


Salam..

Halu sumer..
Kenapa agaknyer ibu-ibu kowang membebel yg smpai kowg sendiri tak larat nk dengar disebabkan hanya perkra kecil..?
Kadang2 si somi pon mls nk layan lau isterinya kuat membebel sebab perkara kecik je pon..
kat cni aku bg reason nape pempuan kdg2 perbesarkan perkara yg kecil..
disebabkan aku jugak adalah seorang wanita yang tak suker membebel sebab perkara kecik...

first..
1.Mungkin kerana pempuan tersebut mang dah dari azali suker bercakap..maknyer suker membebel tem mangandungkan dy..ni kira faktor gen lar senang...huhu..yg ni ader bebelen yg bemakna dan ader bebelan yg ikut emosi..(nk ikut yg mane lu pikirlah sendiri..huhu)

2.Faktor dy seorang yg prihatin+bebelan..
Contoh situasi--->Dy terlihat calar kecil pada kereta.(benda kecik kan?ala..wat bodo je..n then anda tak chek pon keseluruhan kete)
TAPI........................pempuan yg prihatin akan membebel sambil mengchek keseluruhan ketenyer...
Bler chek punyer chek..kat tayar upenyer ader bocor...(hikmah disebalik bebelan td..haha)
kat ctu dy akn pkir balik,upenyer tadi dy lalu jalan lopak yg membuatkan tayarnya bocor..tepi2nyer ader lalang yg membuatkan pentu keretanya calar..
See?jd jgnlah pndang bebelan wanita hanya kerana mengikut emosi semata-mata..fahamilah ibu anda...
Cube fkir lau dy tak chek tadi?n sejam seterusnyer teruskan drive nak pegi Giant yg ader promosi handbag murah?tercapai atau tidak hasrat nak beli handbag tuh?????????

p/s-->nk tanyer... ape tajuk yg suai bg entry nih senanya?huhu...(perkara kecil yg dibebel atau dibesarkan?)

2 comments:

NICK IRFAN said...

mak sy pun ska membebel kdg2 panas jgk la tp nk buat mcm mne? dah salah sy terima saya... yela kan sy anak mithali... lalalalla

juMa said...

Nickirfan-->betul..mang anak mithali btul.huhu