..

Jom Tengok Sini.. ;)

Followers

Sunday, August 15, 2010

Tips sempena bulan Ramadhan

Salam..

Nampaknya dah dekat seminggu kita berpuasa..lum terlambat lagi lau kita nak topup amalan-amalan masa bulan ini..jugak tambahkan kredit pahala..wah gitu...kali nih sempena bulan ramadhan,aku nak sharing lar beberapa tips yang mungkin boleh kita praktikkan..hope ada yang boley kita manfaatkan..

1. Untuk para ibu-ibu kat rumah kalau nak dapatkan nasik yang enak dan putih cantik bagi hidangan berbuka puasa..tambahkan sesudu minyak masak semasa menanak nasi..Kemudian biarkan hingga masak seperti biasa.

2.Bagi menghilangkan kesan karat di baju, ambil belimbing buluh dan sapukan pada kesan karat serta biarkan selama 20 minit..nak lebih pon buley tapi xtau lar apa kan jadi kat baju tuh nati.huhu.kemudian,bilas seperti biasa.

3.Jika telinga dimasuki semut,ambil secolek kapur sirih dan sapukan di belakang telinga yang dimasuki semut.Biarkan sehingga ia kuar..lau tak kua maknanya semut tuh dah pengsan tak tahan kat dalam tuh..http://www.emocutez.com
Anda penah tido seketika siang hari pada bulan Ramadhan?mang ianya merupakan sebahagian daripada IBADAH..tapi lau tido sepanjang hari tuh namanya APA KER JADAH..

4.Bagi mengatasi kulit melecur dan berparut akibat terkena minyak panas,ambil serbuk penaik dan campur sediki tair lalu sapukan pada tempat yang terkena mnyak panas tadi.Nak dekat raya nih mesti macam-macam kek yang akak-akak nak try wat..mesti ader serbuk penaik kn?

5.Masa nak dekat raya pulaklah anda ader bisul??lau kat muke dah tak ensem.dah tak cun..segan nak bersemuka ngan sedara mara..so tipsnya,gunakan 5 helai daun bawang,sedikit beras dan kunyit yang ditumbuk.Tampal dan balut kat bahagian yang bermasalah itu.
http://www.emocutez.com

6. Terlebih-lebih membeli buah kurma masa bulan puasa?berkilo-kilo sampai tak lalu nak kunyah?jgn membazir..untuk kelihatan wajah berseri amalkan meminum air rebusan kurma merah,rebus 20 biji kurma merahdengan sedikit gula batu dn minum airnya setiap hari..

Selamat mencuba.try jgn tak try...!!
Salam Ramadhan!!http://www.emocutez.com

No comments: