..

Jom Tengok Sini.. ;)

Followers

Wednesday, August 18, 2010

Flash player best..jom tengok


Salam..

Amacam sumer..chat?kenyang dah membedal makanan-makanan.??erkk..(sendawa kekenyangan)huhu.alhmdulillah..

Ader dua yang aku nak share kat cni..

Gambar pertama kat atas adalah
listen2quran,maksudnyer kita boleh mendengar bacaan surah-surah dari qari yang kita sendiri boleh pilih.Ia jugak siap ada terjemahan dalam berbagai bahasa.

Gambar kedua yang aku nak share ngan kowang sume tentang holy quran dalam bentuk flash player..mungkin ader yg dah tau.tapi mungkin ramai lagi yg belum tahu tentang ini..
Apa yang menarik??
Yang menarik tentang holy quran ni iya seakan-akan quran sebenar..double klik dan drag mouse maka helian-helaian muka surat juga seolah-olah bergerak..bukan seolah-olah dah..memang sebjik dy bergerak.
Dan kalau nak cari surah yang paling belakang boleh pilih page mana yang kita mahu..cubalah..memang mudah dan skrg xder alasan lagi lau kesibukan keje membuatkan kita tak sempat nak membaca quran walaupun beberapa patah perkataan.
Banyak jugak senanya quran dalam bentuk digital dan skrg boleh online je..kalau dlihat sekarang memang ramai dah yg gunakan notebook sbg bhn dokumen terpenting dan kebanyakan keja menggunakan online..jadi mungkin lau yang tak berkesempatan membawa quran tidak perlu susah2 lagi takut tercicir quran..anda boleh membaca bahkan menghafaz dgn online je..apa agi kengkawan.jom try!!

-->Boley lah klik - klik gambar-gambar di sana sini seni.

2 comments:

Unknown said...

betul.zaman sekarang teknologi makin maju,tapi tak lama apple i-pad makin meluas,saiz sebesar kertas A4,nipis juga ringan,seswai untuk membaca Al-quran.APAPUN,kite x suka produk digital ini sebab tak dapat DISENTUH berbanding Al-Quran yang kertas itu.Habis ngaji,boleh kucup Al-quran

Unknown said...

wah! mcm best je flash player ni.. nk downlod la...