..

Jom Tengok Sini.. ;)

Followers

Sunday, August 22, 2010

Ragam sekolah rendah

Salam..
Apa yang ader dalam kotak pemikiran kiter biler bercakap pasal barang kepunyaan kita?mestilah kita sayang..jaga dy elok-elok..lau kereta tak boley berhabuk ckit mesti nak g service dah..haha.ape tah lagi calar dek orang langgar.mintak ganti wugi.ye dak?huhu.tapi itu citer orang dewasa..kali nih saje nak buker citer zaman kanak-kanak dahulu kala..zaman-zaman jahiliyah..heheh.masa sekolah rendah dulu setiap pensel ngan bekas pensel mesti ader nama kiter...
yang sekarang punya lagi best..
1.Pensel tekan jenama stabilo ade tempat ley tulis nama sendiri..nih dy...boley lar tunjuk kat adik tak payah nak susah-susah lekat kertas kat selotep.(betul ker eja selotep??)

Kat ruangan tuh tulis nama samaran..cotoh kat ctu TOM.


2.Ingat tak cikgu suruh kongsi-kongsi pensel warna lau kite tak bawak masa pendidikan seni..kiter bagi pinjam,tapi mesti kiter mintak balik kat dy dengan sedaya upaya.Tak bagi kawan-kawan pinjam bawak balik umah..alasannya nati mak marah n then timbul satu idea.Kite tulis kat dalam kotak pensel warna bahagian atas sekali dgn ayat berbunyik,
" Pinjam boleh tapi kene pulangkan balik,nati mak kite marah,orang mencuri potong tangan"..ader lagi macam2 ayat lar aku aser..haha..



3. Masa darjah satu dulu cikgu-cikgu suker bagi kertas kat kiter yang colour coklat n kitar semula..agak-agak kowang same gak x?huhu.kertas tuh memang fomous dulu..kertas gelek asenyer..haha..kat cni tak dapat aku nak tunjuk yg maner satu psl dah xder lagi kowt skg.
p/s:lau ader agi kertas tuh tlg gtau..hehe

4 comments:

Faiz said...

zaman sekolah rendah memang byk ragam la..haha..kelakar pun ada..hehe..
p/s:thanks komen kt blog..setiap komen anda dihargai..=)
**HIT MY LATEST UPDATE HERE**

nabil_potter said...

selamat berbuka :)

juma said...

-->yup faiz..huhu..jenguk menjenguk kan amalan mulia.hehe

--> slmt berbuka jugak nabil..

zirconia said...

bab pensel warna tu memang sama lah. haha.