..

Jom Tengok Sini.. ;)

Followers

Wednesday, October 27, 2010

Awak..nak ros?? (art handmake)

Salam..

Baru-baru ni kami telah membuat projek mini yang berkaitan dengan cintakan alam sekitar n mestilah tema yang digunakan berkonsepkan memelihara alam sekitar.So konsepnya adalah berkaitan dengan adik beradik kertas seperti surat khabar dan kotak-kotak terpakai.

Walaupun banyak tugasan dan laporan yang perlu disiapkan,namun aku join jugak mende nih.Mang dapat memberi manfaat yang besar dalam memelihara dunia kita yang semakin uzur ini.

Kalau setiap 800 bilik menghantar suat-surat khabar yg dowang dok beli setiap hari ataupun mst ade sekurang-kurang satu surat khabar dalam seminggu dan dikumpulkan pada hari tersebut pastu dihantar dan dikitar semula akan menghasilkan lagi kertas-kertas untuk surat khabar yang seterusnya.

Sedikit riview apa yang kotowang dok sibuk-sibukkan pada hari tersebut.
Antara aktiviti pada hari tersebut adalah tayangan berkaitan kitar semula kertas terpakai dan terbuang(sambil ader lagu zainal abidin yang diulang-ulang menunjukkan kami sehati sejiwa seperti dia yang terkenal konsep cintakan alam sekitarlah sangat aku nih)









Owh ye..kat cni aku nak tnjukkan jugak art yang memang menarik perhatian aku..







Diperbuat daripada apa bunga ros nih?sepupu aku 4 tahun pun tau daa....



2 comments:

Tan Sri Kroll™ said...

wahh...cantik nye...kroll pandai jugak buat..api ngan kain atau reben...ataupon bunga ros dari duet...boleh buat hantaran..hehe~ ;)

Rafhan said...

comelnyer handicraft tu.. Yang I love U tu, mmg touching habis.. :)