..

Jom Tengok Sini.. ;)

Followers

Tuesday, May 18, 2010

Facebook Dan Aku


Salam..

Hoho..Tak ada FACEBOOK(bukan sebab rajinnya aku FACE THE REAL BOOK)..kolotker aku??

mungkin bukan aku seorang yang tiada akaun facebook.

Bahkan ramai juga yang tak ada FB mungkin kerana memboikot facebook ni.

Ape pun aku tak boley nak berbicara tentang soal hukum hakam halal haram yang belum lagi aku dalami juga kerana bukan sorang yang terlalu mahir tentangnya.

Walaupun besar akan kemungkinan adanya agenda disebalik yang GAH ini.Same je cam Friendster n lain-lain.

Setiap mereka punya alasan sendiri dan camtu jugak aku.Mungkin juga yang tak ada ‘FB’ coz ‘BF’ tak bagi wat akaun tu..macam-macam la kowang.

Apa yang penting aku bukan lah memboikot FB.Bergantung cam mana cara kita guna sama ada tuk kebaikan atau keburukan.

Tidak dapat dinafi sememangnya jaringan ini mempunyai banyak faedah kerana dengan facebook lah menemukan anda dan kawan-kawan lama anda.Kawan gaduh,kawan baik,kawan yang duk belakang meja kat kelas..maupun ley jumpa lagi cikgu yang salu kowang tido dalam kelasnya,sume kita boley temui.Kalau ada cikgu2 yang anda add,mang aku salut..dan dari FB gak anda boleh menarik ramai kawan untuk mengklik iklan kat blog anda.heheh..selain itu juga dapat bertukar-tukar pendapat dan ilmu pengetahuan.dan kebanyakan maklumat ley dterima dgn cpt..yg cpt2 ni yg haku isau..huhuh

Berbalik apasal aku sowang tak ada,sedangkan kawan-kawan lain sume sedang chat sesame dowang sekarang..upload photo,tagged photo,bagi komen2...aku je yang tertinggal untuk menikmati semua tu.Senanya aku jujur ngan kowang aku tak rajin wat sume benda-benda tu.Aku sangat puas jika kata-kata yang aku luahkan kat cni sampai de hearty anda.Kata-kata yang aku lontar dalam coretan camni bukan je untuk saja-saja nak mempopularkan diri tapi supaya anda dapat kenal siapa aku..malahan setiap kritik,pendapat atau pandangan dari anda sume semoga dapat memberi manfaat dan perluasan minda.

Ianya aku harap boleh bersifat untuk jangka masa panjang.Jika aku ada akaun FB tapi sekadar klik add as friend tanpa had,asenye aku lebih suka untuk berkawan yang boley berkongsi lebih banyak benda.Di mana dalam blog camni juga dapat tingkatkan hubungan yang lebih berkualiti,semangat untuk saling berkongsi,meningkatkan kemampuan catatan pena juga melembutkan jari-jari menaip atas keyboard.

~~mungkin ader yg nk pengaruh aku pasni..berani?cubalah!

(@-@)

No comments: