..

Jom Tengok Sini.. ;)

Followers

Sunday, May 9, 2010

Minat bermotivasikah anda

Salam..

Jom santaikan minda dan fikiran anda rini dengan motivasi..amik masa tuk bermeditasi,tenangkan fikiran dan xpun, bace ap yang aku nk bebel ni..santai beb.hehe.

Motivasi dalam diri ni datang tak kira sama ada dari orang lain atau diri sendiri.

Pentingnya ia supaya diri selalu terus ase semangat..mang setiap hari kita akan temui bermacam ragam kerenah manusia sama ada positif atau negatif.

Mungkin jugak bagi seorang penternak ayam dengan ragam ayam-ayamnya.Dan pakcik drebar bas sekolah ataupun universiti dengan ragam pelajar-pelajarnya.(terlabik ker?)kuikui..

Cammana untuk menghadapinya perlunya minda yang positif juga emosi yang positif..jugak bersangka baik sesame kita tuk mencuci hati.

Tapi sekarang aku nak citer cara hidup zaman sekarang ni yang perlu berfikir negatif dahulu sebelum positif.Hah..camne lak tuh kot..?supaya diri xmudah ditipu..contoh lau anda beli laptop dan selepas itu si penjual tu tawarkan anda untuk jadi ejen dy dengan tawaran bonus.Benda yang dy suruh kita wat adalah simple dengan memperkenalkan kat kawan-kawan sesiapa yang nk beli laptop harus beli dengan dy dan kita akan terima komisen.So kat sini perlunya ada senarai negative tuk tak tewus menerima pelawaannya.Bagi aku,yang pertama aku fikirkan adalah ianya berkaitan duit.Adakah aku terlalu memerlukan duit?jika tidak,xperlu untuk aku terima.Jika ya memang aku memerlukan duit,anda perlu fikir banyak lagi cara lain untuk aku peroleh pandapatan selain menerima pelawaan dari orang yang kita baru kenal itu..tul tak member?

p/s= sok aku kan bercuti ngn family.Hepi enjoy sume!!

No comments: